Har du overvejet en Digital Signage i din forretning?

Når du vælger at montere en Digital Signage (Et digitalt Instore Display) i din butik, er der mange ting, der skal overvejes i processen. En ting er design og størrelse, om den er  iøjnefaldende og hænger i vatter.

Selve Digital Signage er én ting, noget andet er alt det udenom. Softwaren og indholdet, som vises på den og de klare budskaber, som skal påvirke og informere dine kommende og nuværende kunder.

Det kan være, at du ønsker flere følgere på de sociale medier, øge bevidstheden om virksomhedernes sociale ansvar, sælge flere varer eller noget helt fjerde.

Det er stærkt stigende at virksomheder ønsker, at kommunikere og påvirke deres kunder med relevant information. Det kan med fordel gøres offline med en Digital Signage, som i daglig tale både kaldes Instore Advertising TV og informationsskærme.


Fælles for alle er:

Kombinationen af lys og de skiftende budskaber gør dette til et stærkt og opsigtsvækkende medie. For når du opsætter en Digital Signage og viser godt indhold, så får du folks attention.

Skal folk påvirkes, skal du gøre dig umage med indholdet og ikke blot lade en kort reklamefilm køre i Loop. Det kræver en strategi og klart formål med, at montere en Digital Signage.

 

Disse 3 faktorer gør en Digital Signage til en succes i din butik:

 

Korrekt placering

Korrekt placering tager udgangspunkt i hvad formålet er med en digital signage i butikken.

Er formålet at den skal tiltrække kundernes opmærksomhed, så de kommer ind i butikken, kan den med fordel placeres i et vindue eller på gaden.

Er formålet at påvirke kunderne, når de er kommet ind i butikken, er det vigtigt at tænke placering ind i forhold til indhold, som ønskes vist.

 

Hvad ønsker I at kommunikere?

Præsentations- og reklamefilm, billeder, annoncer og social media indhold, kan alle nemt blive implementeret til dine Digital Signage, klar til at vises frem til verden.

Det er kun dig selv, som sætter grænsen for hvad kundernes øjne skal påvirkes med.

 

Lav en plan for indhold

Som alt andet indhold eller markedsføring, er succesraten højere, hvis du har lavet en plan for indholdet.

Planlægning giver dig også mulighed for, at ændre dit indhold til flere forskellige målgrupper i løbet af dagen, hvis der er et mønster i dette.

Er din nye Digital Signage placeret i gadeniveau, kan den slå på tilbud, nysgerrighed eller nye varer.

Inde i butikken kan en Digital Signage gøre opmærksom på en bestemt varer og tilbud. Den kan også reklamere for aftenåbent og andre events, ligesom den kan fortælle kunderne hvad andre kunder har købt, vise anmeldelser og kundernes egne billeder trukket fra de sociale medier. Kort sagt, med en Digital Signage har du uendelig mange muligheder for, at booste dit salg og din forretning visuelt.

Det er vigtig at gøre sig tanker om hvordan en Digital Signage kan hjælpe dig i din forretning. Har du brug for en Digital Signage i din butik, så hjælper vi dig gerne med den rigtige løsning.