Skal informationsniveauet hæves i firmaet?

Det er stærkt stigende, at man internt i virksomhederne ønsker, at kommunikere med medarbejderne med relevant information.

Når firmaer vælger at installere en Digital Signage løsning i de forskellige afdelinger, i mødelokalet eller i indgangen, er der mange flere ting, der skal tages højde for end blot om skærmen er stor og iøjnefaldende.

 

Generel information til virksomheden.

I en travl hverdag hvor alle medarbejdere har deres at se til, stiger kravene til hvordan budskaber fra organisationen kan trænge igennem på tværs af alle de andre informationer som medarbejderne påvirkes af i hverdagen.

 

Ønsker I at hæve informationsniveauet til alle medarbejderne, skal der inden da tænkes over hvor en Digital Signage løsning bedst kan placeres, så I får jeres budskaber og information ud at ramme modtageren der, hvor medarbejderen får mest ud af det.

 

En løsning kan være at opstille en Digital Signage ved kaffemaskinen hvor medarbejderne tit får sig en kort pause. Det kan også være i kantinen, hvor de ikke har konkurrence fra andre “konkurrerende” skærme.

 

Hvilken type indhold kunne så være værd, at vise til medarbejderne?

Flere bruger en Digital Signage som en forlængelse af intranettet og har indhold som:

Nyt fra personaleforeningen
Præsentation af ny medarbejder
Optakt til begivenheder i firmaregi
Månedens omsætning i hovedtal
Scoreboard – hvor langt er vi fra målet i år?
Nyt fra i de forskellige afdelinger
Opdatering fra firmaets marketingkanaler

 

Ja, listen er lang og kun fantasien sætter grænser for hvad der giver mening for jer, at vise medarbejderne.

 

Specifikke løsninger i afdelingerne.

Går vi ud i afdelingerne, kan I målrette en Digital Signage til deres specifikke behov.

I salgsafdelingen kunne en central placering skabe overblik over:

Dagens, månedens og årets salgstal
Salget i grafer, diagrammer eller valuta.
Afspille en kort videosekvens, når de forskellige sælgere lukker en ordre.
Nyansættelser

 

I marketingafdelingen kunne en løsning på væggen:

Vise status over PKI’er
Kampagneoversigt nuværende og kommende
Status og overvågning af marketingkanaler

 

På lageret:

Ordreoversigt
Statistik over leverede og returnerede pakker
Leverings sikkerhed målt i procent

Fælles for alle.

Der findes rigtig mange anvendelsesmuligheder med en Digital Signage løsning, som både kan være med og uden touch screen.

Der ligger dog et stort ansvar på den, som har fået tildelt opgaven med, at skabe og vedligeholde indholdet på de forskellige enheder, og dem, der formår at skabe og fastholde et flow med relevant indhold, fanger medarbejdernes opmærksomhed og skaber værdi.

 

Det er vigtigt, at gøre sig tanker om hvordan en Digital Signage kan hjælpe dig i din forretning. Har du brug for en snak om hvad en Digital Signage løsning kan gøre for din forretning, så hjælper vi dig gerne med den rigtige løsning.