Cool Gray vil sikre kunderne optimal eksponering i fremtiden

Claus Kragskov, Senior Sales Manager hos Fineman (tv) og Jakob Skov, Salgschef hos Cool Gray (th)

Kommunikationshuset Cool Gray og Fineman indgår et samarbejde, som skal sikre fremtiden for kundernes budskaber.

Cool Gray har altid leveret A til Z kommunikation til vores kunder og med samarbejdet med Fineman, kan vi nu levere A til Å kommunikation, fastslår Jakob Skov, salgschef i Cool Gray.

Cool Gray er et hus med 160 specialister, som alle hver dag gør deres ypperste for at give kunderne en WAUW oplevelse.

Samarbejdet med Fineman er opstået, da Cool Gray kunne se et potentiale i at løse opgaver til vores kunder med endnu en kanal. Når vi laver digital markedsføring og reklamefilm for vores kunder, kan vi i samarbejdet med Fineman nu hjælpe kunderne helt frem til aktuel kommunikation af deres budskaber. Samtidig kan vi nu træde endnu mere i karakter på vores digitale kompetencer og sikre et endnu bedre fundament for vores kunder fortæller Jakob Skov.

 

Cool Gray ser det som en naturlig vare på hylden, nu at kunne tilbyde og rådgive kunderne i hvordan de får skabt en ny type synlighed af produkter og deres brand ude blandt kunderne i et digitalt produkt. Cool Gray er opdelt i 6 forretningsområder, nemlig Strategi, koncept  & design – Digital – Foto & video – Tekstil – Produktion & tryk – Lager & logistik, som ikke unikke hver især, men når alle er samlet under ét tag på 12.500 m2 i Skovlunde, så er det unikt.
Som vores kreative direktør siger ”det er ligesom at være på julemandens værksted, hvor alt fra kreativ idé til fuld eksekvering kan lade sig gøre”

Cool Grays kunder skal nu ikke længere tale med flere forskellige samarbejdspartnere, de skal kun tale med én spiller, som kan hjælpe med alt fra den første strategi, designs, produktion af diverse reklameartikler, POS materialer, lave digitalt indhold, eksekvering af kampagner og budskaber helt ud på væggen digitalt i butikken – nemlig Cool Gray.
Alt bliver tænkt ind og bundet sammen til den bedste kampagne for kunden og deres produkt.
På den måde skal kunderne ikke koordinere mellem et firma, som har lavet strategien, et andet som skal lave indholdet og en hel tredje, som skal udføre kampagnen siger Jakob Skov.

Dette gør, at Cool Gray kan rådgive ærligt uden at skele til at miste potentiel forretning og de kan dermed ærligt rådgive mange af deres eksisterende tryksagskunder ind i den digitale forretning. Jakob Skov tilføjer, vi arbejder altid på tværs af platforme, da det i dag er ekstremt vigtigt at vores kunders budskaber kommer ud der, hvor det giver mening. Intet kan længere stå alene, og det er netop også eksemplet med deres samarbejde med Fineman, alt vil i fremtiden smelte sammen på kryds og tværs.


Hvis vi bare gør som vi plejer….

For flere år siden kunne man lægge 10-års planer. I dag er det nok nærmere 2-års planer, for det handler om at være omstillingsparat og hurtigt kunne tilpasse sig markedet og digitaliseringen.
Det digitale kan ikke overtage offline og online kan ikke længere stå alene. Så hvis vi kombinerer det, at forbrugeren fx ser en reklame på en videovæg, og længere henne i butikken finder et POS materiale i form af et display med varer på, så har vi på den måde nemmere ved i butikker, at tænke hele kunderejsen ind.

Ligeledes er det også stadig, for flere forbrugere, ekstremt vigtigt at have noget fysisk i hånden, det kan være et godt gammeldags katalog, som man kan sidde og bladre i. Så vi skal ikke gøre som vi plejer, vi skal tænke hver kunde og deres kunderejse for slutbrugeren ind i hver kampagne og budskaber.


Hvad er fremtiden i reklamebranchen?

At fremtiden bliver mere og mere digital er der vist ingen tvivl om, samtidig med at alt smelter sammen. Det er der fantastisk mange spændende ting ved, mange bekvemligheder, men der er en del, som også drukner i mængden. Det er derfor vigtigere end nogensinde før, at skabe kundeoplevelser, være bevidst om kunderejsen og sikre at man konstant er top of mind.
Loyalitet og tid til fordybelse forsvinder lidt når alt kun er ét klik væk, så det stiller store krav til de strategier, der lægges og endnu mere til udførelsen af dem.

Alle virksomheder kan i dag tage et billede, få trykt en brochure, lave en hurtig og meget fin video, som kan deles på de sociale medier. Men når det hele skal bindes sammen, og hele kunderejsen gennemtænkes, er det godt at have et sammentømret hold og det er dét, de har hos Cool Gray.

Det handler om at blive eksponeret og differentiere sig fra konkurrenter og det mener jeg vi har her i vores hus, siger Jakob Skov. En videovæg / digtal signage ville være en oplagt løsning til en kunde, eller i en kædebutik, for det vil være muligt at åbne en computer et centralt sted og sende indhold ud til de forskellige skærme i butikkerne.

Det kunne være en tidsbegrænset kampagne, her og nu tilbud, ny reklamefilm, events m.v. Der er uanede muligheder for hele tiden at skifte budskabet ud og påvirke forbrugeren hurtigere end den måde vi kender til med de kanaler og begrænsninger vi har været vant til.

Alt smelter sammen ligesom samarbejdet med Fineman nu er startet. Og dette vil ske på tværs af virksomheder, brancher og en del steder vi slet ikke kan forestille os endnu.

Time to market – en nutids- og fremtidstrend

Tænk på en oplevelse som hele Danmark ser ”live”. En realtime oplevelse, hvor der sker noget pludseligt og et brand snupper oplevelsen, og bruger den på deres kanaler.

Et rigtig godt eksempel på sådan en historie er ved en fodboldkamp mellem FCK og Brøndby. I en nærkamp bliver der hævet i en trøje men dommeren dømmer ikke frispark. På sidelinjen sidder en tilskuer, som har taget et billede af netop denne episode. Et brillebrand ’snupper’ hurtigt dette billede og bruger det som realtime kampagne og kører hurtigt landsdækkende ”trænger du også til briller”. Det er et rigtig godt eksempel på, hvad vi kommer til at se i fremtiden og bestemt også skal have øje for at udnytte. Jeg ville ønske, at det var Cool Gray, som havde stået bag den kampagne smiler Jakob Skov.

 


Cool Gray fremhæver følgende kunder, som de har lavet video til og er oplagt til at vise på en skærm

B&O

Vi har netop lanceret en B&O kampagne på deres multiroom løsning til alle B&O’s forhandlere. En reklamefilm, som skal vises i landets biografer og TV, der er udarbejdet et indstik i Børsen samt POS materiale til butikkerne i Danmark, Sverige og Norge. Vi har været med helt fra idé til eksekveringen.

Carl Ras

Håndværkerkæden Carl Ras er en helt anden type kunde, hvor vores samarbejde har udviklet sig i gennem de sidste par år. Fra produktion af kædens aviser og kataloger udvikler vi i dag også annoncer og webbannere samt explainervideoer. Desuden fotograferer vi alle kædens packshots i vores inhouse fotostudie, ligesom vi har været med til at udvikle navigation og instore/outstore kommunikation til Carl Ras nyeste butik på Frederiksberg.

FK distribution

Youtubefilm og social medie aktivering er et væsentlig omdrejningspunkt i det samarbejde vi har med FK distribution. Her udvikler vi bl.a. rekrutteringskampagner overfor unge (potentielle) omdelere. I vores samarbejde med FK distribution følger vi hver uge antallet af signups til deres hjemmeside ”blivomdeler.nu”. Og der optimeres løbende med henblik på at sikre stor trafik og signups.

 

Læs mere om Cool Gray >